١٥.١٢.٠٧

المشهد الأخير


احتضار بين نفسي ونفسي
اختلاف بكل المقاييس
وتتسع بؤرة الفتور
لأشهد شخص غريب
وأظل ابحث عن أماني
لأجد اختلالا ليس بصغير
اتهامات تصرخ من داخلي
وأخمدها وتنشأ من جديد
وترتسم بداية النهاية
ليظهر المشهد الأخير
ويسدل الستار
في انهيار بطيء

هناك ٣٢ تعليقًا:

Soooo يقول...

حاولت ان اقتبس بعضا من كلماتك لاستشهد بها في تعليقي
فلم يمكنني ان اقتبس منها شيء
لانها مترابطه ببعضها البعض بنغم جريئ وفريد

بوست جميل الصراحه
والاجمل انه بسيط .. ومعبر

ملحوظه
ماتتصوريش مدى سعادتي على تعليقك عندي .. وتعليقي عندك اول شخص

سلاموووووووز

Tamer Nabil Moussa يقول...

كلمات جميلة

ومكتوبة بأحساس


كل سنة وانتى طيبة


تحياتى

Sдmo يقول...

الحال من بعضه يامى والله
انا كمان برده يكتب فى المشهد الاخير :)

تحياتى ليكى
وكل سنه وانتى طيبه

(green eyes) يقول...

soooo
مرسي اوي على ذوقك
وسعيدة ان الكلام عجبك
وان شاء الله نبقى في تواصل مستمر

(green eyes) يقول...

tamer nabil
سعيده بزيارتك الاولى ليا
وان شاء الله متكونش اخر مرة
تحياتي لك

(green eyes) يقول...

samo
هستنى اشوف المشهد الاخير بتاعك
ويارب يكون احسن من المشهد بتاعي
نورت المدونة

Rushdy Kamel يقول...

احساسك رائع في فكرتك
رغم حزنها الشديد ولكنه يظهر جمالها
تحياتي

سهر الليالى يقول...

صديقتى ذات العيون لخضراء
دايما بتدينى مثل عن ما قل ودل
كلماتك جميلة اوى رغم ما المحه من حزن ولم اتعود منك الحزن

تحياتى يا جميلة
كل عام وانتى بخير يارب ودايما سعيدة

no chance يقول...

يا خبر ابيض انهيار
ازاى مينفعش
مدام فى خطابات وحوارات بينك وبين نفسك
مش هيكون فى انهيار
ممكن البؤرة تتسع
ممكن تتعبى شوية بس مش هتوصل لدرجة الانهيار
طبعا بوست جامد بس
ليا حتتة تعديل لو فيها غلاسة
مش كان هيكون افضل لو قولتى

احتضار بينى وبين نفسى

احتضار بين نفسي ونفسي

طبعا بوست جامد وكلمات موجزة بس معبرة اوى

وكل سنة وانتى طيبة والسنة الجاية تكونى على عرفات ان شاء الله

تقبلى تحياااااتى

غير معرف يقول...

مى انتى ركبتى معايا المركب التانيه والا ايه خدى بالك من نفسك اتمنى تكونى بخير وكل سنه وانتى طيبه وطمنينى عليكى

عين فى الجنة يقول...

ربنا يصلح الاحوال وكل عام وانتى بخير

(green eyes) يقول...

big code
مرسي على كلماتك الرقيقه
ومنور المدونة كالعادة

غير معرف يقول...

لكل من لم يقرأ تعليقى على الموضوع السابق..أسمحوا لى أن أكرره هنا..
---------------------------------

أود أن أسأل مى..إنتصار على ماذا؟ومن؟
هل الحب معركة؟ وتقولين جارية؟ هل كنتى لديه لثانية واحدة أقل من أميرة؟ ملكة متوجة على قلبه وحياته؟هل أبى للحظة واحدة أن يقبل يديك أمام الناس جميعا ليعلن للكون كله إنك أميرته؟و لمجرد إختلافك معه فى الرأى...تعلنى للجميع قدرتك على العيش بدونه؟؟أتدرين أى خيانة هذه لقداسة حبكم..وإنتهاك لطهارة عشقكم؟ أتدرين بأى غدر طعنتى ظهر العشق الذى سكن فى قلبيكما و أطمئن؟أعيدى قراءة سطور أفعالك فى الأيام السابقة..وستدركى كم هو فادح وبين ظلمك له ولحبكما...

rommantic يقول...

مين فينا يامى مصارعش نفسه مصطدمش بيها لسبب او لاخر ويعدبن احتضارك هو احتضارى واحتضار كل من اصطدم بالواقع وانمنى لك اسعاده قواك ببصراع والفوز فى الحياه لاجلنا جميعا
وكل عتم وانتى بخير
سلام
محمد

(green eyes) يقول...

صديقتي سهر الليالي
سعيدة اني مش بخيب ظنك فيا
كل سنه وانتي طيبه والسنه اللي جاية تكوني حققتي كل اللي بتتمنيه

(green eyes) يقول...

no chance
بشكرك على كلامك المشجع دا
وفعلا انت معاك حق في كلامك اللي انت قولتله وان شاء الله ميكونش في انهيار ولا حاجه
وبالنسبة للتعديل اللي من وجهة نظرك انا شايفة ان بين نفسي ونفسي اعمق و أقرب
كل سنه وانت طيب وان شاء الله ربنا يجمعنا على عرفات كلنا

(green eyes) يقول...

صديقتي المغمورة
لا ... لم اركب هذة المركب بعد
انا الحمد لله كويسه ادعيلي انتي بس
وكل سنه وانتي طيبة

(green eyes) يقول...

ragi
آمييييييييين ..... وكل سنة وانت طيب

رئيس جمهوريه نفسى يقول...

طبعا مبدعه جداواحساسك رائع واكثر من رائعه وكل سنه وانتى طيبه

(green eyes) يقول...

rommantic
اتمنى لكل من تصارعه نفسه ان ينتصر عليها في النهاية
كل عام وانت بخير

(green eyes) يقول...

رئيس جمهورية نفسي
اشكرك على كلماتك المشجعة
وكل سنة وانت طيب

سهر الليالى يقول...

صديقتى الجميلة ذات العيون الخضراء
لأنى بيهمنى رأيك فى ما أكتب ولأنى أفتقدت رأيك فى البوست اللى قبل بوست العيد فأنا جبتهولك لحد عندك ومستنية رأيك
http://miro7obyana.blogspot.com/2007/12/blog-post.html

تحياتى يا قمرة

عــلاء ســالـــم يقول...

السلام عليكم

كلماتك كعادتها جميله ومتناسقه
تحياتي
كل عام وانتي بخير عيد سعيد

علاء عارفين يقول...

و تتسع بؤرة الفتور . .

حلوه . .

بس انا قريتها بتاع 3 مرات عشان الموضوع يبقى واضح . .

الى الامام دائماً

MKSARAT - SAYED SAAD يقول...

كثيرا ما اعجب بكلماتك وانا اقرئها
قليلة ... مؤثرة
بطلتك اليوم في مشهدها الأخير عبرت بصدق عن حالتها تحياتي لحوراك الذي كتبتية لها
كل سنة وانت طيب
تحياتي

(green eyes) يقول...

alaa salim
نورت المدونة ومرسي على كلماتك

aboooood يقول...

........أنا زعلان أوي من الكلام لإنة لأول مرة يتسم بالتشاؤم هكذا.......

غير معرف يقول...

مي..واضح ان انا كنت بعيدة أوي..بقالي كتير ما جتش البلوج بتاعك..انا شايفة معاني كتيرة وكلام كبير واحساس غريب ومشاعر لونها غامق..انا قريت كام واحد ورا بعضهم اتخضيت يا بنتي
مي..الدنيا لونها أفتح من كده

غير معرف يقول...

تهامات تصرخ من داخلي
وأخمدها وتنشأ من جديد
وترتسم بداية النهاية
ليظهر المشهد الأخير
ويسدل الستار
في انهيار بطيء

لن تستطيع اتهاماتك لنفسك ان تكف او ان تخمديها
ستظل تطل برأسها
تعاتبك
او تعابث مشاعرك

ولكن القرار اتخذ
واسدل الستار
واعلنت النهايه

(green eyes) يقول...

maha miho
خحبيبتي انا عارفة ان الدنيا افتح من كدا طول ما فيها ناس زيك
بس انتي عارفة بقي يوم لك ويوم عليك
مش تتأخري في الزيارة تاني
نورتيني

(green eyes) يقول...

شرين
القرار اتخذته فعلا بس تراجعت فيه على الفور
لم استطع اتخاذة وتنفيذه
اعلنت الفشل هذة المرة

ANN يقول...

بجد كلمات رقيقة وجميلة ..استمرى