٢١.٧.٠٨

يحلو لي ...

يحلو لي السكون وحدي
أدندن على اوتار العشق أغنيتي
وتحملني نسمات الربيع وتدللني
فأهوى الى قمر ينير دربي
***
يحلو لي ان اسمع صدى صوتي
وأن أناجي بعض ثنايا ذاكرتي
فينساب منها عطر الماضي ويغمرني
وأشتاق الى زهر الطفولة والى اللهو
***
يحلو لي الصمت للحظات طويلة
وان اسبح بفكري الى افاق بعيدة
وارتسم ملامح دنيا جديدة
يملؤها الحب والدفء والآمال السعيدة
***

هناك ٤٩ تعليقًا:

el mansy يقول...

i wish for you by affuny dreems

blue-wave يقول...

ويحلو لى ان اقرأ تلك الكلمات الرقيقه مرة بعد مرة
ولن امل
تحياتى

rommantic يقول...

كلماتك رقيقه
ولكن لم التاخر هكذا فى كتابه مواضيعك
دمتى بخير
سلام

همسات دافئه يقول...

وانا سئمت الوحده
كرهت السكون وصدى صوتى كرهنى
بل ما زلت ارسم ملامح دنيا جديده
رغم ان ملامحها لم تكتمل بعد
اشتاق لرؤيتها
وتعبت من طول انتظارها

تحياتى ليكى
شيماء:)

(green eyes) يقول...

el mansy
..........
thank you

(green eyes) يقول...

blue-wave
..........
كما يحلو لي انا ايضا زيارتك الدائمة لي
نورت المدونة
تحياتي

(green eyes) يقول...

rommantic
.........
مرسي ..وآسفة على التأخير
نورت المدونة

(green eyes) يقول...

همسات دافئة
............
لاتيأسي حبيبتي ففي هذه الحياه الكثير من المتع التي تستحق ان نعيش من أجلها
وما نحلم به من المؤكد اننا سيتحقق ان شاء الله
نورتي

موناليزا يقول...

يحلو لنا اوقات ان نتمسك باى امل حتى لو كان فى خيالنا

غير معرف يقول...

انا اتمنى من اللة ان يجعل كل ا يامك سعيدة مع من تختارين و تحبين ونقرا فى مدونتك احلى الكلمات الع\به مع اجمل و ارق تحياتى

aboooood يقول...

ما أجمل لحظات التأمل الواقعي عن الماضي من بداية الطفولة حتى أيام العشق والهوى إلى أن نصل لحظات التأمل عن المستقبل الغير الواقعي الوردي السهل الجميل هاهاهاهاها.

(green eyes) يقول...

موناليزا
........
اتوافق معكي بشدة
نورت المدونة

(green eyes) يقول...

abooooood
..........
حاسة انك ابتديت تفهمني يا نصة :):)
مرسي اوي يا عبد الله على زيارتك المستمرة ليا.
تحياتي.

غير معرف يقول...

ماذا اقول اكثر من ان ذلك ابداع

كثافة اللفظ وسمو المعانى

والخيال الواقعى

والصمت

تحياتى

وادام الله لنا ابداعك

Maha Shahen يقول...

مفيش اجمل من التفائل في الايام دى فعلا
بحييكى جدا عل امدادنا بالأمل
وفقك الله لما يحبه ويرضاه

(green eyes) يقول...

المحارب المتيم
.............
مرسي اوي على كلماتك الرقيقة دي
نورت المدونة واتمنى التواصل الدائم بينا.
تحياتي

(green eyes) يقول...

nour shahen
............
آمييييييين .
بشكرك أوي على دعوتك الحلوة دي
يارب يوفقنا كلنا ان شاء الله.

قلب ينبض لله يقول...

حمدالله علي سلامتك وعودتك للتدوين مرة أخري

خاطرة رقيقه جدا وهاديه جدا

يارب دايما تفعلي مايحلو لكي

أجـمــل قـلــب يقول...

اول زيارة
واول تعليق

كلمات رائعة وبسيطة

وسلسة فى الوصول الى مرادها

ننتظر المزيد دايما

وباذن الله لن تكون الزيارة الاخيرة

http://a7lam-el7aya.blogspot.com/

(green eyes) يقول...

قلب ينبض لله
...........
شكرا لك على زيارتك الرقيقه دي
اتمنى ان افعل ما يحلو لي ويكون دائما في طاعة الله
نورتي المدونة

(green eyes) يقول...

واحد ميت
..........
مرسي على اول زيارة ليك ونورت المدونة المتواضعة بتاعتي
بس عندي استفسار صغنون ليه واحد ميت ؟؟؟

real love يقول...

إهداء إلى ميوييتي الجميلة
يحلو لي الرحيل إلى ذكرياتي
فيداعبني عطر حبيبي
وتشاغلني همساته
ويحملني ربيع الحب إلى السماء
واتشوق إليه
شوق المسافر بالصحراء
والتلهف على قطرة ماء
يحلو عند سماع أغنيتنا
سماع صوته وكلماته
أعشق حينها سماع دقاته
يحلو لي النظر لعيناه
بأسبح فيهما غارقة في بحر هواه
وتنجيني منهما لمسة يديه
يحلو لي ويحلو
ولكن أين ما يحلو لي

رئيس جمهوريه نفسى يقول...

كما يحلو لى انا اعود لاراكى فى مثل هذا الصفاء النفسى والتفائل التام
ربنا يديم التفائل عليكى ويهبك سعادة وتحققى احلامك فى ايجاد الدنيا اللى فى خيالك

Rushdy Kamel يقول...

انا يحلو لي كثيرا هذا أيضا
ولكنني اسفا قد اكتشفت انني احببت الوحدة واحترفتها

اسلوبك رائع

أحمد بكر يقول...

ايه الرقه دى بس
و من حلوان كمان يعنى جيران
اتشرفت بزيارتك و بمدونتك
دمتى بخير

MKSARAT - SAYED SAAD يقول...

صديقتى الرقيقة صاحبة العيون الخضراء اللي مش هتزعل منى علشان محضرتش عيد ميلاد مدونتها الجميله "متى اللقاء"
سماح المره ديه :)
----
انتى عارفة البوست ده كلماته احساسها ما يقلش عن الاحساس اللي في الصورة

نفس الهدوء... وكأنى عاوز اغمض عيني انا كمان
دمتى بكل سعاده
وصافي يا لبن


سيد سعد

(green eyes) يقول...

صديقتي العزيزة real love
........................
ايه الحب دا كله :)
ويحلو لي انا ايضا هذا الاهداء.

نورتي المدونة .

(green eyes) يقول...

big code
........
انا كمان حاسة اني احترفت الوحدة ولكنها تحلو لي.

بفرح جدا لما بشوف الكومينت بتاعك
بجد زيارتك عزيزة جدا عليا

نورتني.

(green eyes) يقول...

baker (بيكر)
............
انا كمان سعيدة بزيارتك واتمنى التواصل.
بما اننا جيران يعني أكيد هشوفك كتير :)
نورتني.

(green eyes) يقول...

صديقي العزيز صاحب اجمل مكسرات
.............................
زياراتك قلت اوي !!!
وكمان العيد ميلاد اتأخرت فيه هعديها المرة دي بس عيد الميلاد الجاي لازم تكون من أوائل الناس اللي هتحضر.
نورت المدونة

wezza يقول...

e7sas gamel men bent agmal keep forward ,, bas bardo shabahy sa7 bellah 3aleky

Ahmed Fahmy يقول...

ايه الجمال دة بس
بجد رائع رائع
تحياتي

كريم بهي يقول...

دائما لا انسى عيونك الخضراء
كلماتك الخضراء
كعشب ينام على ضفتى نهر من الرقة والخيال
فانت عزيزتى استشهاد الخيال فى معركة الواقع البحت
انت دماء الخيال بسكين الواقع
انت السماء على الارض
انت الماء السلسبيل فى زجاجات مياة بلاستيكية
انت
انت
انت
انت ذات العينين الخضرواتين
فى زمن الخضرة فيه كالسماء
ابعد من السماء
فمتى
متى
متى اللقـــــــــــــاء

كريم بهي

ادعوك لزيارة مدونتى

(green eyes) يقول...

wezza
........
thanx wezza .. tab3an shabahek we howa dah elly khalany a7'tar el pic dy :)
kiss

(green eyes) يقول...

a7mad f@my
............
مرسي اوي على زيارتك الجميلة دي واتمنى المتابعة
تحياتي

Abd-Alrahman يقول...

علي فكرة زوقك جميل اوي اوي
والمدونةرومانسية بدرجة كبيرة اوي
انا كنت مشدود ليها اوي وانا في اول زيارة ليها
بجد تسلم ايديك المدونة تحفة اوي


الله معك مستني زيارتك الي هتنور مدونتي

عبدالرحمن

سندباد يقول...

جميل البوست جميل الكلام جميل الاحساس جميلة الصورة تدوينة تستاهل القراءة مرات
اسف علي الغياب الطويل
تحياتي

MKSARAT - SAYED SAAD يقول...

صاحبة العيون الخضراء
توجد بعض الاشياء والاماكن داخل عقولنا وقلوبنا نشتاق اليها ما بين الحين والآخر لكن المهم انها لا تزال تحافظ على وجودها لأنه لولاها لكنا هلكنا
كلماتك هادئة لكنها تخفي خلفها ثورة يمكن ان تقلب العالم
تحياتي
سيد سعد

(green eyes) يقول...

كريم بهي
........
تحلو لي هذة الكلمات الرقيقة منك.
حقا اخجلتني :)
.................
اتمنى ان نتواصل دائما ان شاء الله
.................
دومت بكل ود

(green eyes) يقول...

abd-elra7man
..............
انت اللي كتير مذواق
شرفتني بأول زيارة ليك واتمنى المتابعة والتواصل بينا.
تحياتي

(green eyes) يقول...

sendbad
........
انت اللي جميل جدا
وتدوينتي مش هاتيجي حاجه جمب التدوينة بتاعتك ومشاعرك واحاسيسك اللي غمرت كل ركن فيها.
اتمنى اني اشوفك على طول عندي وعدم التأخيرا مرة تانيه
تحياتي

(green eyes) يقول...

صديقي العزيز صاحب اجمل مكسرات
............................
دائما ما تشعر بما يدور بداخلي
هذا هو الهدوء الذي يسبق العاصفة اتمنى ان تمر على خير ان شاء الله
............
نورتني

loza يقول...

مساء الخير ..

تسجيل أول حضور ..

مدونة جميله اعجبتني ..

كلماتك جميلة لمست في شيء معين ..
وأكثر جمله أثارت اعجابي
وأشتاق الى زهر الطفولة والى اللهو


أحييك

تقبلي تحياتي ..

PrInCeSS BeRy يقول...

ازيك يا قمر حلو اوى البوست رقيق ورومنسى انا كمان بلجأ للصمت فى لحظات جميلة ححلو اوى ورقيق تحياتى لكى

RaRa يقول...

كلماتك رقيقة وجميلة ورومانسية اوى
أسعدنى معرفتى بمدونتك الجميلة

تقبلى مرورى
تحياتى

(green eyes) يقول...

loza
......
نورتي المدونة بأول حضور ليكي اتمنى التواصل بينا ان شاء الله
وطبعا ليكي حق تحبي الجملة دي علشان انا حاسه ان جواكي طفله جميلة اوي والدليل على كدا الصورة :)

غير معرف يقول...

لما الغياب الطويل ذلك

اوحشتنا

واوحشتنا كلماتك

فى انتظار الجديد

اتمنى أن يكون الغياب خير

تحياتى

سندباد يقول...

جيت اسال واشوف في جديد انتي فين

(green eyes) يقول...

المحارب المتيم
............
سندباد
........
اعتذر عن التأخير