١١.٢.٠٩

دفء المشاعر


تستهيم بين ذراعيه

كطفلة تغرق في الحنان

وتنظر الى عينيه

وكل نظراتها دلال

تداعب بأناملها

ملامح وجهه الفتان

فتستنشق شذى انفاسه

المعطرة بأجمل الريحان

يهمس الى اذنيها بكلمات

تتوجها كملكة فوق عرش النسيان

ويحتويها بدفء مشاعره

فتذوب كالنسمة في الهواء

ويضيع العمر بين يديه

ولازالت لا تبالي بالزمان

هناك ٣٢ تعليقًا:

aboooood يقول...

أنا مبسوط أوي إنك رجعتي تكتبي للفرحة من تاني .
أتمنى يكون السبب خير.

Kiara يقول...

فتستنشق شذى انفاسه

المعطرة بأجمل الريحان

يهمس الى اذنيها بكلمات

تتوجها كملكة فوق عرش النسيان

الله الله هو دا الحب بس بقي قليل في الوقت دا

اعشق فى الليل ضوء القمر يقول...

السلام عليكم
مفيش أكثر من كده
سلام

Rania Lelah يقول...

كلماتك بجد رقيقه اوى

تحياتى

Moعaz Shehab يقول...

بجد كلماتك راقية ..وحلوة ..وتعبيراتك رائعة

(green eyes) يقول...

صديقي العزيز Abooood
---------------------------
انا كدا عايشة علشان ابسط اللي حوليا :)
Happy valentin's Day

!!! عارفة ... مش عارف ليه يقول...

هكذا اللحظات الغائرة في حياتنا نحتفظ بها دوماً في مخيلتنا لانريد لها أن تفنى ويمضي الزمان أينما يشاء فما لنا غيرها حتى نبرحها


تحياتي
وليد

(green eyes) يقول...

كيـــارا
---------
انا معاكي طبعا انه قليل اوي دلوقتي بس خلينا نتمسك ببقية من الامل ونقول انه لسه موجود

نورتيني واتمنى تكرار الزيارة

(green eyes) يقول...

أعشق في اليل ضوء القمر
----------------------
لا بقى دا فيه كتير :):)

Happy valentin's Day

يا ترى هتقضيه مع مين ؟ وهتشربوا ايه ;)

(green eyes) يقول...

صديقتي الرقيقة Rania
--------------------
كلماتي رقيقة علشان العيون اللي قرتها أرق منها

كل عيد حب وانتي طيبة

مــحــمــد يقول...

كلمات فعلا تستحق المرور والوقوف عليها
ما اروع هذه الكلمات
ننتظر المزيد
بجد كلامك اكثر من رائع
تحياتى

(green eyes) يقول...

MoAaz sheHaB
---------------
أشكرك على زيارة المدونة بتاعتي وسعيدة ان كلماتي عجبتك
واتمنى التواصل الدائم بينا ان شاء الله

نورت المدونة

(green eyes) يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
(green eyes) يقول...

عارفة....مش عارف ليه!!!
-------------------------
صديقي وليد معك حق فهذة اللحظات التي تنطلق من مخيلتنا هي ما تهون علينا صعوبة الواقع الذي نعيش فيه

نورت المدونة

(green eyes) يقول...

انت تسأل والكمبيوتر يجيب
------------------------
بشكركم جدا على دعوتكم وان شاء الله اكون من المعلقين الدائمين

اعشق فى الليل ضوء القمر يقول...

اجمل ما فى ردك
إنى بحس لثانى مره
إنه بينضحك عليا

غير معرف يقول...

السلام عليكم

ذات العيون الخضر ( التى أعشقها )
احم احم أقصد العيون

لا تتوجها ابدا فى بحر النسيان
هو بحر من الحب والامان

صدقينى

كلمات رقيقة جداا تقرب من الشعر وان لم تكن شعرا

تحيتى

(green eyes) يقول...

محمد
-----
بشكرك جدا على مرورك على مدونتي وعلى كلماتك التشجيعية ليا.

اتمنى تكرار الزيارة

(green eyes) يقول...

اعشق في اليل ضوء القمر
-----------------------
انا مش بعرف اضحك على حد انا بس بحب اهزر معاك

نورت المدونة

(green eyes) يقول...

صديقي العزيز المحارب المتيم
------------------------
انا مصدقاك ... لأن كلماتك تعبر عن لحظة حب صادقة

دومت بكل حب

romansy يقول...

ما اجمل ان يضيع العمر مع من احببنا
ومع من نحب ان نكون معه
سيمر العمر سريعا سريعا

(green eyes) يقول...

romansy
-----------
عودا صديقي ... منذ فترة طويلة لم تأتي لزيارتي

نورت المدونة

!!! عارفة ... مش عارف ليه يقول...

أين جديدك ؟؟؟؟

لقد تأخرتي كثيراً

وكثيرين من هم ظمئ لعذب كلماتك

وأنا منهم


خالص تحياتي
وليد

(green eyes) يقول...

عارفة مش عارف ليه
-------------------
أخجلتني بهذه الكلمات

نورتني بجد

اعشق فى الليل ضوء القمر يقول...

انا ما قصدت إنك بتدحقى أنا قصدت المشروب إللى قعدت أدور عليه و جبته علشان أعرف وأيضا معرفتش
فاكره ولا
وعلى العموم أنا اليوم ده قعدت فى البيت خلاص مبقاش فيه حد أقعد معاه

MKSARAT - SAYED SAAD يقول...

احتويني ودع كل احاسيسي تهبط على قمم قلبك وكأنها الندى

أحتوينى ودعنى أنسي كل الدنيا وأنسى من أنا فاليوم عمري أبتدي

أحتويني وأنا أذوب ودع قلبك يمتص كل ذراتي فقلبي لك قد اهتدي

أحتويني وأستنشقني عطراً أغرسني زهورا أنطقني كلمة حب لا يردها الصدى

صديقتى الرقيقة صاحبة العيون الخضراء
الاحتواء والحنان أحساسين عن نفسي احبهما جدا وهذا ما دعاني لكتابة تلك الكلمات فور قراءة "دفء المشاعر"
نعم من دون دفء مشاعر لا وجود لعلاقة رائعة بين المحبوب ومحبوبتة

كوني بخير
سيد سعد

(green eyes) يقول...

صديقي صاحب اجمل مكسرات سيد
--------------------------
لو كنت اعلم ان كتابتي لهذة السطور ستخرج منك هذه الكلمات الرقيقة لكنت نثرتها من قبل

جميل ما سطرت من كلمات تعني الكثير في قلب من يحب وتزيده دفء أكثر وأكثر

Unknown يقول...

فتستنشق شذى انفاسه
المعطرة بأجمل الريحان
تسلم ايدك بيت شعر ولا احلى بجد
المدونة جميلة وبقت خلاص فى البلوج ليست
ولنتواصل

(green eyes) يقول...

اصحي يا مصر
-------------
ليا الشرف ان مدونتي تكون عندك في البلوج ليست .
وان شاء الله نفضل على تواصل مستمر

اعشق فى الليل ضوء القمر يقول...

عايز أعرف رأيك

ملتقى الصحبه

Unknown يقول...

الخت الفاضلة القصيدة كلها قمة فى الرومانسيه والشاعريه سلمت يدك على هذا الابداع..

اسلام عصام يقول...

شعر جميل واللة